James Keene (Taron Egerton) küldetése, amennyiben vállalja, hogy a minimálisan őrzött börtönt fölcseréli a maximálisra, hogy az elmebeteg bűnözők közt összehaverkodjon egy sorozatgyilkossal, és megtudja tőle, hogy hol rejtette el az áldozatainak holttestét. Ha lebukik vagy kompromittálja magát, az FBI tagadni fogja a vele való együttműködést. Dennis Lehane bűnügyi tévésorozata, a Fekete madár a Mindhuntert idéző sorozatgyilkosos krimi és börtöndráma egyben, amit nem a szerző, hanem az élet írt.
Dennis Lehane író bűnügyi történetei hatalmas népszerűségnek örvendenek papíron és filmen egyaránt. Nem csoda, hogy a komor és fordulatos krimik megihlették Hollywoodot: Clint Eastwood (Titokzatos folyó), Ben Affleck (Hideg nyomon, Az éjszaka törvénye) és Martin Scorsese (Viharsziget) is előszeretettel merült alá a szerzővel együtt a lélek sötétségébe.
Lehane jellemzően nem maga adaptálja a történeteit, mert a The Patriot Ledgernek adott 2007-es interjúja szerint „nincs kedve felkoncolni a saját gyermekét”. A Tom Hardy nevével fémjelzett Piszkos pénz kivétele csak erősíti a szabályt: a szerző első önálló forgatókönyve az Animal Rescue című novellájából készült, így elvenni nem, legfeljebb hozzátennie kellett még. Ugyanakkor az elmúlt években számos televíziós sorozatban felkérték társszerzőnek: dolgozott a Drótban, a Genszterkorzóban vagy olyan Stephen King-adaptációkban, mint a Mr. Mercedes és A kívülálló. Csak idő kérdése volt, hogy végre előlépjen egy tévésorozat szellemi atyjává. Ez lett az Apple Fekete madara.
James Keene nem mindennapi történetét a korábban oknyomozó újságíróként tevékenykedő Hillel Levin vetette papírra In With The Devil címmel, amelynek adaptációját Lehane karolta föl. Az Apple hat epizódos minisorozattá fejlesztette, az első két epizódját a hétvégén mutatta be a streamingszolgáltató. A Fekete madárban van minden, amiért Lehane-t szeretjük, pedig ezt maga az élet mondta tollba, így a népszerű szerző inkább csak igazított rajta. Valahol még törvényszerűnek is tűnik, hogy
Lehane első önálló sorozata „true crime”, azaz egy valódi bűnügy képernyőre adaptálása.
Jimmy Keene nagymenő futballjátékos a ’90-es évek közepén, aki a keresetét kábítószer-kereskedelemmel egészíti ki. Nagylábon él, nemtörődömségében és hedonizmusában mindkét végén égeti a gyertyát. Amikor a rendőrség lecsap rá, nem számít, hogy az apja egykori hekus, simán bekasztlizzák tíz évre, feltételes szabadlábra helyezés nélkül. Utolsó mentsvárként kap egy ajánlatot az FBI-tól: barátkozzon össze egy feltételezett sorozatgyilkossal, és szerezzen vele kapcsolatban valami terhelőt, akkor elengedik a büntetését. A helyzetet árnyalja, hogy ehhez egy maximális biztonságú börtönbe kell bevonulnia, csupa elmebeteg gyilkos közé, ahol teljesen magára lesz utalva. Jimmyt éppúgy szorítja az idő, akárcsak a hatóságot: míg őt apja megromlott egészségi állapota nyomasztja, a kopókat a gyilkos szabadlábra helyezése. Nincs mit tenni, belemegy az alkuba.
A Fekete madár két idősíkon fut egyszerre: a jelen Jimmyre és a börtönbe kerülésére fókuszál, a múlt pedig Brian Miller detektív lelkiismeretes nyomozására, amely elvezet a gyanúsított Larry Hallhoz. A két szál szépen összesimul a kóterban. A tévésorozat egy
jól kiegyensúlyozott börtönfilm és krimi benyomását kelti, ami erősen karakterorientált.