Post Mortem
Az első világháború véget ért. A spanyolnátha járvány lecsendesedett. De sok halott temetetlenül maradt, és ők a mi világunkban rekedtek. És egyre dühösebbek, amiért nem találnak nyugalmat.
1918 fagyos telén Tomás (Klem Viktor) a fiatal vándorfotós abból próbál megélni, hogy halottak utolsó fényképét készíti el a családjuk körében. Egy tízéves kislány hívására eljut egy kis faluba, ahol szokatlanul sok munkája akad, és egyre több természetfölötti jelenséggel találkozik. A kísértetek közölni akarnak vele valamit, és ő elhatározza, hogy kideríti, mi a céljuk. De veszélyes terepen jár: minden rossz mozdulat egy új, az előzőnél is vadabb támadást vált ki. A kísértetek nem akarnak békében élni az élőkkel.
A Francia Kiadás / The French Dispatch
A szeretett kansasi születésű szerkesztő, Arthur Howitzer, Jr. halálának alkalmából A Francia Kiadás (egy széles körben terjesztett francia székhelyű amerikai magazin) szerkesztősége összegyűlik, hogy nekrológot írjon. A Howitzerhez kötődő emlékekből négy történet elevenedik meg: útinapló a Bicikliző Riportertől a város kétes hírű kerületeiről; “A betonremek”, egy pszichopata festőbűnözőről és az őt őrző nőről, egyben múzsájáról, továbbá rámenős műkereskedőkről; “Egy kiáltvány módosításai”, egy diáklázadás csúcspontján, a barikádok árnyékában esett szerelem és halál krónikája; és “A rendőrkapitány privát étkezője”, egy feszültséggel teli elbeszélés kábítószerről, gyermekrablásról és az étkezés művészetéről.
Titán / Titane
Megmagyarázatlan bűncselekmény-sorozatot követően egy apa újra találkozik tíz éve eltűnt fiával.
A 74. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál legnagyobb vihart kavaró, egyben rendkívül megosztó filmje volt a Titán. A bizarr testhorror sokak meglepetésére elnyerte a fesztivál fődíját, az Arany Pálmát. Julia Ducournau rendezőnő a lehető legkicsavartabb módon foglalkozik az emberi kapcsolatok és a nemiség kérdéskörével. A kiváló francia színész, Vincent Lindon éveken át készült, hogy fizikailag megfelelő erőnlétbe hozza magát a főszerepre. A RogerEbert.com szerzője szerint a Titán “extrém film, ami egyszerre erőszakos, kíméletlen és vicces”. Az Observer kritikusa szerint “furcsa, gyakran kísérteties, néha vicces, de mindenekelőtt mesteri” alkotás.
Az igazság bajnokai / Retfærdighedens ryttere
Mathilde egy tragikus vonatbalesetben veszíti el édesanyját. Apja, Markus hivatásos katonaként hosszú éveket töltött távol otthonuktól, most hazatér egyedül maradt lányához. Hamarosan felkeresi Markust egy különös figura, Otto, aki szintén a vonaton utazott és állítja, hogy a baleset nem volt véletlen. A gyilkosságot egy koronatanú kiiktatására tervelték ki, aki az Igazság bajnokai nevű motorosbanda feje ellen tanúskodott volna, Markus felesége pedig csupán véletlen áldozata volt a merényletnek. A katona nem habozik, Ottoval és barátaival – akik a feladatra tökéletesen alkalmatlanok – bosszúhadjáratra indul, még ha ehhez a fél alvilággal le is kell számolnia.
Egy tolvaj lánya/ La hija de un ladrón
Sara egész életében egyedül volt. Most, 22 évesen, immár egy kisgyermekkel az a vágya, hogy öccsével és gyermeke apjával egy családot alkossanak. Tudja, hogy a legfőbb akadály a saját apja, a börtönből szabaduló Manuel lehet. Úgy dönt, hogy távol tartja őt maguktól.
Belén Funes katalán filmrendezőnő első filmje tizenhárom Gaudí-jelölést kapott, amelyből hármat váltott díjra, valamint elnyerte a legjobb elsőfilmesnek járó Goya-díjat 2019-ben.
Hableány/ Undine
Undine a berlini Várostörténeti Múzeum történésze, akit szerelme, Johannes megcsal, ezért véget vet a kapcsolatuknak. A szakítás Undine esetében nem egyszerű szerelmi bánat: hableányból halandó nővé vált szerelméért, ezért az a végzete, hogy a hozzá hűtlen férfival végeznie kell, majd visszatérni a víz mélyére. Véletlen találkozása a búvárként dolgozó Christoph-fal új reményt adhat egy boldog kapcsolathoz, végzete azonban nem engedi, hogy elkerülje korábbi történetének lezárását.
Éjjeli őrjárat
Színházi társulat a főpróba forgatagában. A finálé hosszas próbája a késő éjszakába húzódik. Egy apró, látszólag jelentéktelen részletkérdés nem tudja elrontani az elégedett jókedvet: az öltöztetőnőt sehol nem találják.
A gond az, hogy az öltözők be vannak zárva! Végül a színészek a színház épületéből teljes jelmezben kénytelenek kilépni az utcára.
Ahelyett, hogy együtt maradnának, szétszélednek, külön-külön próbálják megtalálni útjukat hazafelé. Hogy mennyit nyom a latba a színpadi karakter melyet a jelmezzel magukra öltöttek, s mennyit az ember, aki alatta rejlik egyelőre kérdőjel.
A farkas és az oroszlán / Le loup et le lion
Nagyapja halála után, a 20 éves Alma elhatározza, hogy visszatér a gyerekkori otthonába – egy varázslatos kis szigetre a kanadai erdők mélyére. Tartózkodása alatt segítségére siet két elveszett kölyöknek: egy farkasnak és egy oroszlánnak.