J.D. Barker kirobbanó formáját mutatja új regényében, A hívásban

J.D. Barker saját meghatározása szerint irodalmi popcornt ír, és nincs is ezzel semmi baj. Új regénye, A hívás sem tör szépirodalmi magasságokba, ennek ellenére a szórakoztatáson felül társadalmi üzenettel is bír: a média felelősségvállalásáért emel szót. Emellett persze hamisítatlan barkeri thriller: úgy csűri-csavarja a sztorit, hogy egészen beleszédül az olvasó.

J.D. Barker Drakula helyett karóba húzta Bram Stokerttollba forgatta James Pattersontföldre rángatta Charles Dickenst, és három bölcs majmával életre hívott egy sorozatgyilkos negyediket. Ezek után igazán belefér a repertoárba egy kis akció, a szerző pedig, mint mindig, ezúttal is bombaformában van. Népszerűségének egyik titka a megbízhatóságában rejlik: Stephen Kinget megidéző grafomániája a terjedelemben éppúgy megnyilvánul, mint a minőségben. Ügyesen felvázolt karaktereivel és a patikamérlegen adagolt feszültséggel csaknem egyhuzamban olvastatja végig a történeteit. Ebből a szempontból az új könyve, A hívás sem lóg ki a sorból.

A történet New Yorkba visz el, a Rockefeller Centerbe, és nagyobbrészt a 1221 Avenue of the Americas felhőkarcolójában, a hajdani McGraw-Hill épületben játszódik. A két főhős egy rendkívül népszerű rádiós műsorvezető, Jordan Briggs, és a New York-i rendőrség közlekedésivé lefokozott egykori nyomozója, Cole Hundley őrmester. Egy nap azonban egy őrült robbantásos ámokfutásba kezd a városban.

Pedig látszólag ez a hétköznap is ugyanúgy indul, mint az összes többi. A rádiós Jordan napja ezer darabra próbál széthullani, ő viszont vasmarokkal tartja egyben. Egyedülálló, karakán nő, aki nagyon is tudja, hogy mit akar: önerőből jutott el a csúcsra, és senkinek, még a főnökének sem engedi meg, hogy beleszóljon a dolgaiba. Ez az ő rádióműsora, amiért mindent feláldozott! Méghozzá szó szerint: a házasságát, a családját, a hamvába holt társasági életét és még talán az emberségét is. Szeretett kislányával, Charlotte-tal sem tölt annyi időt, mint amennyit a gyerek megérdemelne. 

a hivas

Cole őrmester egy nő után csörtet be a közeli felhőkarcolóba, hogy felelősségre vonja a felelőtlenségéért. Még nem tudja, hogy Jordan így működik: az ő olvasatában a káoszból csak káosszal lehet rendet faragni. A rutineljárásból azonban a rendőr életének legnagyobb kalamajkája keveredik, amikor egy Bernie nevű fickó egyenes adásban betelefonál Jordan műsorába, hogy a műsorvezetőt egy lehetetlen játékra invitálja. Következményként hét taxi repül a levegőbe az épület körül.

Az akciófilmek rákfenéje, hogy mozgalmas jeleneteik közepette gyakran elsikkad a történet. De 

mi lenne, ha két robbanást logikusan felépített, mi több, csavarosan meghökkentő sztori kötne össze?

Konyveslogo