A korhatáros vígjátékok sztárja, Zac Efron magából kivetkőzve bolyong a sivatagban. Nem az a kérdés, hogy dehidratált kalandjait ő, hanem hogy mi, nézők túléljük-e?
Az egykori tinibálvány, Zac Efron is rálépett arra a ritkán járt ösvényre, amelyet Matthew McConaughey és Robert Pattinson egyaránt végigtaposott. A független filmek El Caminója komfortzónából való kimozdulást és összébb húzott nadrágszíjat jelent, de drámai újjászületéssel is járhat. Már ha bejön. Amire persze nincs garancia. Viszont alkalmat nyújthat arra, hogy az ember a határait feszegesse. És megszabadulhasson Hollywood ráerőszakolt skatulyáitól. A harmadik X közepére ráforduló Efron – kisportolt felsőtest ide vagy oda – számára is eljött az idő, hogy a tinivígjátékok súlytalan világát maga mögött hagyja. Ted Bundy-ként minket is levett a lábunkról az Átkozottul veszett, sokkolóan gonosz és hitvány című életrajzi drámában. Zac Efron új túlélő-thrillerjében nemesfémként bukkan felszínre tehetsége a homok alól.
Az Aranyban két idegen tart az ausztrál sivatag poklán át a teljes kilátástalanság felé. A jövő szétesett, a jelen pedig éppúgy kiüresedett, mint a kietlen táj. A fiatalabbnak még vannak bizonytalan ambíciói, az idősebbnek már nem: ő a kiábrándult álmok (be)szállítója. Ez egy ilyen világ, amelyet mi generáltunk, akárcsak a felértékelődött kriptovalutát: nincs mögöttes tartalom, nincs valódi cél, csak „por ës homou”, ameddig a szem ellát, akárcsak egy célegyenesbe fordult klímakatasztrófánál. De kint a sivatagban legalább leegyszerűsödnek a dolgok: minden érték, ami árnyékot ad a nap hevétől, védelmet a vadkutyák hordáitól, nem beszélve arról, ha szomjúságot olt vagy táplál.

Ezek alapján a két egymásnak is idegen a homokdűnék „legfeleslegesebb” tárgyára bukkan: egy óriási aranyrögre, ami méretéből adódóan mozdíthatatlannak bizonyul számukra. Nincs más megoldás, mint egyiküknek segítséget kell szereznie, míg a másik a zsákmány mellett marad. Bízniuk kell egymásban, hogy az egyik nem lép le, a másik pedig nem hagyja a társát sorsára. A forróság, a vízhiány, a magány és a bizalmatlanság azonban kikezdi a hátra maradt férfi türelmét és idegeit.
